Chcesz sprzedać gotowe spółki w Warszawie? Usługi: obsługa księgowa, windykacja sądowa, optymalizacja podatkowa!

Zasady przygotowywania prezentacji

Aby wzbudzić zainteresowanie dziennikarza, musisz poznać arkana przygotowywania prezentacji. Nie wymaga to opanowania magicznych zaklęć, konieczne jest jednak dobre poznanie czasopisma, do którego się zwracasz. Dzięki temu zdołasz opracować odpowiednią strategię.

Dziennikarze skarżą się przede wszystkim na to, że otrzymują prezentacje od ludzi nierozumiejących, jakiego rodzaju tematów poszukuje dane czasopismo. „Ladies’ Home Journal” i „Good Housekeeping” mogą wydawać się takie same, lecz dla ich redaktorów różnice są oczywiste.

Być może zakładasz również, że ta sama prezentacja zadowoli dziennikarza z „Boston Globe” i „Boston Herald”. Choć obie gazety mogłyby wykorzystać twoją wiadomość, sam tekst należy przygotować w odmienny sposób. Analiza gazet i czasopism, które czytają odbiorcy z twojej grupy docelowej, pomoże ci stwierdzić:

– jakie tematy poruszają dziennikarze,

– jakich ekspertów zwykle cytują i prezentują,

– w jakiej sekcji gazety czy czasopisma masz największe szanse się pojawić,

– który dziennikarz najprawdopodobniej będzie zainteresowany przeprowadzeniem z tobą wywiadu.

Weźmy za przykład dietetyka, który ma teorię na temat bezpiecznego odchudzania się. Osoba, z którą powinien się skontaktować, to dziennikarz zajmujący się zdrowiem lub stylem życia albo felietonista piszący do magazynu. Aby znaleźć tego rodzaju informacje, dietetyk postanowił przejrzeć w bibliotece katalogi czasopism. Okazało się, że Stephanie Dolgoff zajmuje się działem dotyczącym zdrowia i żywienia w magazynie „Self ”, a Scott Allen nadzoruje tematy związane ze zdrowiem i nauką w „Boston Globe”. Dietetyk powinien zapisać ich dane kontaktowe i wysłać prezentację, zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi w rozdziale 1.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.