Chcesz sprzedać gotowe spółki w Warszawie? Usługi: obsługa księgowa, windykacja sądowa, optymalizacja podatkowa!

Zapytania do redaktorów

Zapytanie to przedstawienie tematu w formie pisemnej. Musi być krótkie, chwytliwe i z miejsca przyciągać uwagę. Podobnie jak konspekt książki, którego przygotowanie może czasami wydawać się bardziej czasochłonne i wymagać większych nakładów energii niż sama książka, zapytanie powinno mieć precyzyjną konstrukcję, być krótkie, opisowe i ciekawe, a jednocześnie poruszać kwestie, które mogą zainteresować redaktora. Dopracowując zapytanie, pamiętaj o tym, by dobrzeje zaprezentować. Poniżej podaję kilka wskazówek.

– Nagłówki są ważne. Postaraj się, by były chwytliwe i łatwe do zapamiętania.

– Zapytanie to oferta sprzedaży. Przekonaj redaktora, że artykuł będzie zawierać informacje aktualne, ważne dla czytelników.

– Wykorzystaj statystyki i przywołuj fakty, by zwiększyć wiarygodność tekstu.

– Podkreśl swoje kompetencje, które kwalifikują cię do pisania na dany temat.

– Przyciągnij uwagę redaktora pierwszym zdaniem, które powinno natychmiast wzbudzać jego zainteresowanie. Często staje się ono pierwszą linijką gotowego artykułu.

Dopracuj zapytanie i wyślij je do redaktora, korzystając z kanału wskazanego w katalogu mediów. Jeśli używasz w tym celu faksu lub poczty elektronicznej, możesz wykonać telefon kontrolny w ciągu tygodnia. Przygotuj scenariusz rozmowy na wypadek, gdyby redaktor nie pamiętał twojej propozycji.

Jak zapewne pamiętasz, nie należy dzwonić tylko po to, aby upewnić się, czy redaktor otrzymał twoją propozycję, lecz trzeba zaoferować mu wiadomości z ostatniej chwili. Możesz się zgrabnie przypomnieć, mówiąc na przykład: „Dzień dobry, mówi John Doe. W zeszłym tygodniu wysłałem Panu propozycję artykułu na temat nowych trendów w inżynierii finansowej. Obecnie ten temat jest jeszcze bardziej aktualny, ponieważ najświeższe wiadomości sugerują, że XYZ”.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.