Chcesz sprzedać gotowe spółki w Warszawie? Usługi: obsługa księgowa, windykacja sądowa, optymalizacja podatkowa!

Plan marketingowy jako prezentacja

Od początku XXI stulecia ogromną popularnością cieszą się prezentacje. Prezentuje się wszystko, między innymi etapy prac nad konkretnym projektem i wyniki realizacji różnych przedsięwzięć. Dotyczy to również w znacznym stopniu planów marketingowych i ich składowych (takich jak plan komunikacji marketingowej). Coraz częściej bowiem większą rolę niż sam dokument odgrywa zwięzłe przedstawienie jego podstawowych założeń, części i tak dalej. Ponadto wykorzystanie multimedialnych programów, takich jak Power Point, pozwala na urozmaicenie przekazu, na przykład na uzupełnienie prezentacji fragmentami proponowanych filmów reklamowych.

Mimo wielu zalet plany tego rodzaju mają też kilka wad. Z konieczności są bardzo zwięzłe i nie zawierają szczegółowych analiz, a tylko ich wyniki. Problemy stwarza też integrowanie planów marketingowych z innymi dokumentami planistycznymi w firmie, takimi jak plan finansowy czy plany operacyjne.

Plan marketingowy z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. Można uniknąć wielu trudności związanych z zastosowaniem różnych programów komputerowych do przygotowywania planów marketingowych, jeśli użyje się do ich sporządzania arkusza kalkulacyjnego. Poszerza to zakres dotychczasowych możliwości planowania marketingowego o tworzenie modeli i symulacje. Zanim jednak poznamy odpowiedź na pytanie, dlaczego wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego może tak bardzo ułatwić pracę, musimy określić, jaki powinien być idealny plan marketingowy.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.