Chcesz sprzedać gotowe spółki w Warszawie? Usługi: obsługa księgowa, windykacja sądowa, optymalizacja podatkowa!

Nawiązywanie kontaktów biznesowych

Nie bądź pustelnikiem! Daj się poznać. Pisząc o strategiach marketingowych i nawiązywaniu kontaktów biznesowych, nie mam na myśli marketingu „sieciowego”. To są dwie zupełnie różne sprawy. Nawiązywanie kontaktów biznesowych ma na celu spopularyzowanie wizerunku Twojego i Twojej firmy. Im więcej znajomości nawiążesz, tym większe będą Twoje obroty.

Wielu przedsiębiorców znajduje klientów za pośrednictwem własnych znajomości i dzięki nawiązywaniu kontaktów biznesowych, co polega na rozmowie z ludźmi. Musisz umieć wyjaśnić, czym jest Twoja firma i robić to na tyle dobrze, aby rozmówca mógł Cię zrozumieć. Musisz sobie przygotować „przemówienie windujące”. Jest to proste przedstawienie tego, czym zajmuje się Twoja firma i potencjalnych zysków, jakie będziesz dzięki niej czerpał. Nie powinno trwać więcej niż dwadzieścia sekund. Nazwa wzięła się stąd, iż według producentów wind zazwyczaj czekamy na windę około dwudziestu sekund, tyle też trwa sama podróż. Podczas tych dwudziestu sekund sprawdzamy stan paznokci, przyglądamy się swoim butom i śledzimy, na którym piętrze się znajdujemy. Innymi słowy, robimy wszystko, byle tylko nie rozmawiać z ludźmi dzielącymi z nami tę niewielką przestrzeń. I to właśnie jest świetna okazja, żeby nawiązać kontakt, musisz jednak przekazać to, co chcesz powiedzieć bardzo, bardzo szybko. Kiedy podczas wspólnego oczekiwania na windę lub jazdy nią ktoś Cię zapyta, czym się zajmujesz, będziesz miał tylko dwadzieścia sekund na przestawienie wyczerpującego i interesującego opisu.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.