Chcesz sprzedać gotowe spółki w Warszawie? Usługi: obsługa księgowa, windykacja sądowa, optymalizacja podatkowa!

Najczęstszy błąd popełniany przez mówców cz. II

Źle opowiedziany dowcip na początku prezentacji, który jest do tego niezwiązany z jej tematem, może co najwyżej wywołać u publiczności jęk zawodu. Słuchacze od samego początku zaczną lekceważyć prezentację i uznają ją za nieciekawą. Jeśli chcemy do prezentacji wprowadzić elementy humorystycz- ne (co gorąco wszystkim polecam!), musimy dostosować je do tematyki prezentacji.

Humor niezwiązany z tematem jedynie rozprasza słuchaczy. Niezależnie od tego, czy zwracamy się do jednej, czy do stu osób, elementy humorystyczne są najskuteczniejsze, jeśli przekazujemy przez nie publiczności jakieś treści.

Dlaczego tak się dzieje? Powiązanie dowcipu z tematem prezentacji zmniejsza odruchowy opór słuchaczy. Zgodnie z jednym z podstawowych twierdzeń psychologii publiczności, ludzie nastawiają się negatywnie, jeśli zauważą, że ktoś celowo próbuje być zabawny. Podobnie reagują, gdy w serialu komediowym zauważą typowe zabiegi mające wywołać śmiech widzów. Z problemem tym muszą się zmierzyć profesjonalni komicy. Za każdym razem, kiedy podchodzą do mikrofonu, aby wygłosić swój numer, typowe nastawienie publiczności jest następujące: „Wydaje ci się, że jesteś zabawny? Udowodnij to!”. Dlatego profesjonalni komicy muszą wiele energii włożyć w przezwyciężenie tego odruchowego oporu.

Jeśli dowcip wiąże się z tematem prezentacji, reakcja publiczności jest znacznie bardziej przyjazna. Słuchacze chętniej akceptują elementy humorystyczne, ponieważ zdają sobie sprawę, że prezenter posługuje się humorem, aby powiedzieć im coś ważnego, a nie dlatego, że stara się być zabawny. Ta sama zasada psychologii publiczności tym razem wpływa na zmniejszenie jej negatywnego nastawienia. W rezultacie szanse na to, że dowcip rozbawi słuchaczy, są dużo większe.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.