Chcesz sprzedać gotowe spółki w Warszawie? Usługi: obsługa księgowa, windykacja sądowa, optymalizacja podatkowa!

Budżet marketingu mix dla firmy Hair Style

Przystępując do opisu polityki produktu, właścicielka Hair Style miała dość łatwe zadanie, gdyż wszystkie rodzaje świadczonych przez nią usług są w fazie wprowadzania na rynek. Pozostało ustalenie procentowej struktury sprzedaży. W najbliższym roku struktura przychodów ma wyglądać następująco: fryzury proste – 55%, fryzury skomplikowane – 50%, inne usługi – 5%.

W zakresie polityki cenowej właścicielka salonu chce zaproponować niższe ceny (pozycja cenowa 6 przy postrzeganej jakości 8) na skomplikowane usługi fryzjerskie (baleyage, przedłużanie włosów i tym podobne) niż w innych salonach w mieście i w sąsiednim dużym ośrodku miejskim. Jeśli chodzi o klasyczne usługi fryzjerskie, ceny zostaną ustalone na średnim poziomie, a klienci będą wynagradzani za lojalność rabatami, których wartość będzie rosła zależnie od częstotliwości korzystania z usług salonu fryzjerskiego.

W analizie dystrybucji określono, że na początkowym etapie rozwoju firmy – przez pierwszych kilka lat – nie planuje się świadczenia usług (dystrybucji) w innych miejscach niż w wynajmowanym salonie fryzjerskim. W kolejnych latach działalności przewiduje się przejęcie go na własność, pod warunkiem osiągnięcia przewidywanych zysków.

Opisując politykę promocji, właścicielka Hair Style podkreśliła, że firma planuje wykorzystywanie przede wszystkim narzędzi sprzedaży osobistej (trening asertywności i obsługi klienta) oraz reklamy – w formie plakatów, ulotek czy wizytówek. Po uruchomieniu salonu właścicielka zamierza kontaktować się z klientami, korzystając z narzędzi marketingu bezpośredniego, głównie z telefonu i poczty elektronicznej.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.